دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 17:05
نخبه علمی در گفتگو با آنا:

قوانین حمایتی درستی در دانشگاه‌ها برای ورود به صنعت وجود ندارد

دبیر کمیته فناوری شناختی و عضو شورای مرکزی انجمن‌های مغز و شناخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قوانین حمایتی درستی در دانشگاه‌ها برای ورود به صنعت وجود ندارد.
کد خبر : 498505
57334608.jpg

مهراد پوریوسف در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت اظهار کرد: مشکل اساسی‌ای که به واسطه کار با مسائل علمی و پژوهشی حس کردم، عدم وجود قوانین حمایتی درست در دانشگاه‌ها برای ورود به صنعت یا ساخت ابزار و کمک به صنایع بود و باید نخبگان علمی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت تحول ایجاد کنند.


وی درباره کارهای خود پیرامون علم رباتیک گفت: بنده کار رباتیک را از دوران ابتدایی آغاز و در دوم راهنمایی نخستین مسابقه رباتیک را شرکت کردم و توانستیم با تیم خودمان رتبه پنج را کسب کنیم؛ روند شرکت در مسابقات تا دوران حضور دانشجویی ادامه پیدا کرد و با ورود به رشته مهندسی برق کار من تخصصی‌تر شد.


دبیر کمیته فناوری شناختی و عضو شورای مرکزی انجمن‌های مغز و شناخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در دوران دانشجویی در طول چند ترم اول دانشگاه موفق شدیم که نخستین ربات میکرومنیپولاتور را با تیم خود به رهبری روحانی‌منش بسازیم. پس از ساخت این دستگاه و بردن آن به نمایشگاه‌های بین‌المللی و مسابقات، روند ورود به صنعت را آغاز کردم و توانستم در طول چهار سال دوران  دانشجویی فعال پژوهشی باشم؛ پس از ساخت این دستگاه خواستم وارد محیطی هوشمندتر شوم و برنامه‌نویسی خود را ارتقا دهم تا بتوانم کارهایی برای تشخیص بیماری‌ها انجام دهم و اولین کار من اپلیکیشنی برای تشخیص مراحل بیماری صرع بود.


پوریوسف عنوان کرد: برای شرکت در اولین اتحادیه انجمن‌های مغز و شناخت دعوت شدم و توانستم عضو شورای مرکزی و دبیر کمیته فناوری شناختی انجمن‌های مغز و شناخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شوم و فعالیت خود را برای ترویج و آموزش در سطح کشور ادامه دهم؛ با تیمی که داشتیم سمینارها و کمپین‌هایی را برگزار کردیم و ثبت اختراعی را در زمینه صرع در طی این روند پیش بردیم تا به مراحل نهایی آن نزدیک شویم.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌‌های فرهنگی دانشگاه نیز در طول این سال‌ها فعالیت‌هایی را برای دانشجویان برگزار کردیم تا افراد بیشتری را جذب کار کنیم، در این راستا سه دوره ایده‌شو، یک دوره استارت‌آپ ویکند و کلاس‌های رباتیک و برنامه‌نویسی برگزار کردیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته